Ürün Kategorileri

Kalite Yönetim Sistemi

Kalite Yönetim Direktörü
Hatice GÜLEZ BOZBEK

Kalite Yönetim Birimi ve Çalışmaları


Ağız ve Diş Sağlığı Merkezimizde Sağlıkta kalite standartları çalışmaları gereği kalite Yönetim Birimimizin çalışmaları; Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamaktadır. Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmekte ve Öz değerlendirmeleri yönetmektedir. İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmekte ve Risk yönetimi ile ilgili çalışmalarda yer almaktadır. Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları yönetmekte ve Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde dokümanın yönetimini sağlamaktadır.  Kalite politikasının kurumun tüm birimlerinde bilinmesini ve uygulanmasını denetlemektedir. Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmekte ve SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmaktadır. Hizmet sunumuna yönelik değerlendirme toplantılarına katılarak Klinik kalite süreçleri ile ilgili Bakanlıkça verilen talimatlar doğrultusunda uygulamaların kuruluşta gerçekleştirilmesini sağlamakta ve  kalite çalışmaları sürekli iyileştirme felsefesi ile devam etmektedir.

İlgili Komite ve Ekiplerimiz;

  • Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi
  • Afet ve Acil Durum Yönetim Ekibi
  • Hasta Güvenliği Komitesi
  • Enfeksiyon Kontrol Komitesi
  • Tesis Güvenliği Komitesi
  • Eğitim Komitesi
  • Kalite Komitesi
  • Hasta Öneri/Şikâyetleri Değerlendirme Komitesi 
  • Çalışan Öneri/Şikâyetleri Değerlendirme Komitesi 
  • Bina Turu Ekibi
  • Mavi Kod Ekibi
  • Beyaz Kod Ekibi
  • Pembe Kod Ekibi
  • Kırmızı Kod Ekibi
  • İlaç Yönetim Ekibi
  • Öz Değerlendirme Ekibi 
  • Klinik Kalite İyileştirme Komitesi
  • Risk Yönetim Kurulu

Kalite Politikamız
  • Merkezimizin amaçlarına ve amaçlarımızın doğrultusunda oluşturulan stratejik hedeflerine uymak,
  • Oluşturduğumuz Kalite hedeflerimizin düzenli olarak takibinin yapmak,
  • Kalite yönetim sisteminin şartlarının yerine getirilmesi ve sürekliliğinin sağlamak,
  • Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin sürekli iyileştirilmesini sağlamak
  • Hasta/ Hasta Yakınları ve Çalışanların memnuniyetlerini, merkezimiz ile ilgili görüş, istek, öneri ve şikayetlerini sürekli olarak takip etmek ve geri dönüşleri sağlamak,
  • Yıllık periyotlarda belirlenen kurumsal amaç ve hedeflerin komite toplantılarında değerlendirilmesini sağlamak ve verimliliği arttırmak,
  • Çalışanlarımızın bilgi ve becerilerini attırarak nitelikli iş gücü yaratmak; özverili birer sağlık çalışanı olmalarını sağlamak,
  •  Amaçlar doğrultusunda verilen sağlık hizmetinin, oluşturulan bildirim ve geri bildirim sistemi ile stratejik hedeflere uygunluğunu sağlamak,
  •  Oluşturulan kalite hedeflerinin öz değerlendirme ile sürekli iyileştirilmesi sağlanarak hasta ve çalışan memnuniyetini en üst düzeyde tutmak,
  • Çalışanlar tarafından yürütülen kalite yönetim sistemi çalışmaları ve analiz sonuçları ile iyileştirmeler yaparak sürecin sürekliliğini sağlamak,
  •  Hasta ve çalışan memnuniyeti odaklı, ölçme ve iyileştirme mekanizmalarını kullanarak eğitimle gelişmeyi destekleyen hizmetin etkinliğini sürekli iyileştirip yüksek kaliteli hizmet sunmak,
  • Çalışanların kalite çalışmalarına katılması teşvik edilerek, kanıta dayalı verilerle sürekli iyileştirmeler yapan, güvenilir bir çalışma ortamı ile sağlıkta kalite standartlarının uygulanmasını sağlamak ve sürekli geliştirmek ve çalışanlarımızın birlik ve beraberlik motivasyonunu yüksek tutmak,
  • Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunarak öğrenen organizasyon ve güvenilir sağlık hizmeti sunan bir kuruluş olmak.

 

Son Güncelleme : 27/11/2024